Quilts van mijzelf

En met welke quilts ben ik nu zelf bezig.

Het sterrenquilt is zo goed als af. Het is helemaal gequilt.
Ik ben nu met de binding (afwerk bies) bezig. Het ging niet helemaal goed en heb het uit moeten halen. De roze rand zat er te ruim omheen en dat ging vreselijk bobbelen. Dus uithalen. Het was even een klusje om het weer goed voor elkaar te krijgen. Maar als het nu wat minder warm is dan zit ik weer achter de naaimachine. 

Ik heb altijd een quiltwerk onderhanden. Nu ben ik de pottenquilt die in de keuken komt te hangen aan het quilten. 

Hij heeft al een tijd proef gehangen in de keuken. De stofjes in de potten is alleen van groente en fruit. Dat heb ik in jaren bij elkaar gespaard. Toen we nog met de boot met vakantie gingen, ik bezocht dan natuurlijk veel quiltwinkels. Een als ik een stof tegen kwam die ik nog niet had dan ging die mee. Ik had wel een idee hoe het quilt moest worden en waar die moest komen te hangen. Inmiddels waren we verhuisd en we hebben in de keuken een raam naar de huiskamer. Dit was vroeger een buitenmuur. In de kamer staat een kast en in de keuken zit je tegen de achterkant aan te kijken. Dus dit kwam nu wel heel mooi uit. Alleen ik heb een ander patroon genomen, nu dus de potten. Het quiltwerk is bijna klaar. Dan zal ik een duidelijkere foto plaatsen.  

Een mandjesquilt, dat stond altijd altijd op mijn lijstje. Ik houd niet van applicatie dus het moest een geheel gepatcht mandje worden. Gelukkig vond ik dat en heb voldoende stof in voorraad. De achtergrond stof die bij ieder mandje hetzelfde is heb ik er bij gekocht. En de stof van blauwe punten heb ik gekocht. De achterkant is een stof met allerlei verschillende mandjes die zeg ik op een verkoopsite van quiltstoffen op Facebook.

September 2020 heb ik bij een Klossie quiltdag van Atelier Hartendief een workshop gedaan van een huisjesquilt. Na 1 huisjes is het blijven liggen omdat ik veel andere dingen van quilten om handen had. Van de zomer weer gepakt en inmiddels is de top af en wacht om gequilt te worden. 


Als ik naar quiltgroepen ga is het fijn om iets kleins mee te nemen. Dan is een klein blokje handig. Ik moet er veel hebben. Een patroon groeit bij mij. Ik weet niet altijd hoe het uiteindelijk gaat worden. Ik had gedacht om iets om et onderstaande blokjes en sterren te doen.

Het kwam niet helemaal uit de verf wat ik wilde. Dus nu maak ik eerst een quilt met de kleine babyblocks, de sterren komen later. Maar hoe gaat het worden?
Eerst maar een flink aantal maken dan kan ik in de tussentijd iets verzinnen.
Omdat ik al veel blokjes met blauw had en een rijtje aan elkaar gemaakt had ik bedacht om een soort diabolo er van te maken.

Tot zover ben ik nu. Het zit nog niet allemaal aan elkaar, maar een groot deel wel. Aan de onderkant ben ik de 4e rode baan er aan het aanzetten. 

Tot zover mijn quiltwerken van de laatste tijd.
tot het volgende blog
Tilly








Reacties

Populaire posts van deze blog

2023 loopt ten einde

De eerste 3 maanden van 2024