Een rondje gelopen

Vandaag weer eens een rondje gelopen en het fototoestel meegenomen.

 Ik ga eerst de brug over naar de Wantijdijk
En over de dijk loop ik naar het...……

 
 Alles staat prachtig in bloei. De laatste keer dat ik hier was, was in januari net na de heftige storm toen de bomen over de paden lagen. Om die foto's te zien een stuk naar beneden scrollen. Nu was een deel van het park nog afgezet om dat alles opgeruimd van de concerten van Wantij live en Wantijpop van het afgelopen weekend.












 Het is zwaar zwemmen met een tak in je bek.

 Buiten het park stonden nog de hekken van de "fietsenstalling".
Een stille getuigen van het muziekweekend.

 
Daarna liep ik door naar...………………….
Villa

Ook hier was ik in januari voor het laatst geweest. Alles toen nog kaal en nu veel in bloei. Bloemen in alle soorten, maten en kleuren. Maar ook groente en fruit.

























Naast Villa Augustus komt een nieuw woonwijkje "Schaerweide" er wordt hard gewerkt om de grond bouwrijp te maken.

Ook op de Stadswerven wordt nog hard gebouwd. 
Hier een zicht op de boothuizen.

Verder op de route kwam ik langs de sloopwerkzaamheden van het lyceum.
 Nu de Buitenschool helemaal weg is kun je goed de Waterhuizen van de wijk Plantij zien.

 Het geraamte van de school aan de achterkant.

Vorige week is veel van de dakbedekking gesloopt.

 Ik loop door langs Jachthaven de Vlij met op de achtergrond de huizen van de wijk Plantij. Ik loop om de wijk heen.




 Aan de ene kant van de Wantijdijk is Plantij en aan de andere kant de volkstuinen van het Vlijpark.



Even een rondje om mijn as draaien.


 Helemaal verscholen achter het riet.


 En de brug weer over om naar huis te gaan.


Vanochtend is Ron den Dikken geweest om de tuin te kuisen en er weer lava op te strooien. Dat was echt wel weer nodig. 







Dank Ron, het zier er weer pico bello uit.
Nu de komende tijd weer zelf bijhouden 😏


Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

2023 loopt ten einde

Quilts van mijzelf

De eerste 3 maanden van 2024