5 september 2019 - Landgoedquiltdag

Om even voor negen uur vertrok ik met de auto richting Vaassen naar Kasteel Cannenburg, voor een quiltverwendag verzorgd 
door de Quilt "zusjes" Marijke van Atelier Hartendief en 
Hanneke van Quitshop Vlijtig Liesje.
Terwijl ik mijn auto parkeer wordt er getoeterd, nou ja, Janet staat naast me. We hebben ons samen opgegeven om deze dag te beleven. 


Ik had gelijk een stof pakketje besteld want ik heb wel vaker mijn neus gestoten door zelf stof mee te nemen. Dan heb ik altijd de verkeerde stofjes bij me. Nu weet ik zeker dat de kleuren combinatie goed is en daar kun je zelf wel weer een draai aan geven. 

Na een welkom door Hanneke gingen we aan de koffie en appelgebak.
Er wordt verteld wat we gaan doen vandaag en kijk een mooi quilt met kasteel Canneburg erop. We ontvangen het patroon en kunnen aan de slag gaan.
Het quilt van Hanneke hangt op en die van Marijke was nog niet af maar konden we wel bekijken.

 Kasteel Cannenburg van Hanneke

Kasteel Cannenburg van Marijke

Even een close-up van het kasteel dan kunnen we goed afkijken. 😉

 Al snel is iedereen aan het werk.
Dit zijn mijn tafelgenoten.


Na een heerlijke lunch met soep, broodje kroket en een broodje kaas of ham en wat gezonde sla, komkommer en tomaat, gaan we in groepen naar het kasteel voor een korte rondleiding. 
Waarna we zelf ook nog het kasteel verder konden bekijken.

De gordijnen rond het hemelbed werden gerestaureerd. Hier kregen we speciaal voor ons een uitleg hoe dat allemaal gedaan wordt. Onder leiding van de mevrouw op de foto hierboven, wordt de restauratie verricht van de kostbare stoffen die heel oud zijn. De dames die deze werkzaamheden verrichten worden "engelen" genoemd, het zijn vrijwilligers. 


 Een "engel" aan het werk.

Dit zag ik achter me op een schoorsteenmantel staan.

En we gaan verder met de rondleiding. 
In alle ruimtes die we onder begeleiding bekeken hingen of
 lagen prachtige quilts van Marijke en Hanneke. 
Wat paste ze mooi in het interieur.

















Na de rondleiding zijn Janet en ik het kasteel nog op ons gemakje doorgelopen van de zolder tot de kelder waar de keuken was.





















Volgens mij is er op de zolder niets gerestaureerd.
Alle plee's kom in de slotgracht uit.

Er was een leuke voorstelling te zien.
De schilderijen kwamen tot leven.

 In de keuken is al te zien dat de herfst er aan komt.



We hebben een hele leuke en gezellig dag gehad.
En weer een mooi quilt om te gaan maken.


Jammer dat ik geen goede foto van de "zusje" heb met de prachtige kasteeljurken aan.

Reacties

  1. Ah kijk, jij hebt al een leuk verslag gemaakt van deze dag. Ik was een dag eerder geweest, super goed verzorgd. Mijn verslag zal ook gauw komen, even tijd zoeken om het te schrijven 🤗
    Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk Tilly, je ziet aan je foto's en je verhaal dat je genoten hebt...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk Tilly. En wat jammer dat ik er niet bij was!
    Thea de Jonge

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

2023 loopt ten einde

Quilts van mijzelf

De eerste 3 maanden van 2024