"Klossiedag"

Op zaterdag 12 september 2020 was het dan toch nog zo ver, wegens Corona de uitgesteld Klossiedag.

Ik kan terug kijken op een goed georganiseerde dag, ondanks alle maatregelen di er genomen moesten worden. In plaats van een zaterdag werd de groep in twee delen gesplitst. Met de vrijdag erbij. En ook op de dag zelf werd de groep nogmaals gesplitst. Marijke Tabak en Dorry van Osch gaven workshops. We konden kiezen uit diverse workshops: Beide gaven een verrassing workshop,  een yoyo workshop of een Schoolhouse. 

Ik had al gelijk besloten om een Schoolhouse quilt te gaan maken. Dat staat al jaren op mijn to do lijstje.

 

  

                                                              En dit is mijn blok geworden

Terwijl Marijke ons welkom heet en verteld hoe de dag zal verlopen wordt er koffie uitgedeeld. We zitten allemaal ruim aan een tafel zodat er voldoende afstand is. De mensen die een zelfde workshop volgen zitten enigszins bij elkaar. We worden al snel aan het werk gezet. Het schoolhouse wordt met de Paper piece methode gaan. Ik heb dat weleens gedaan maar niet vaak, dus moest weer even nadenken. Maar al met al is het gelukt. Iedereen is hard aan het werk en ik had er geen eens erg in om foto's te maken. Uiteraard is het huisje nog niet af, maar daar ga ik thuis gelijk aan verder. 

De lunch wordt in dezelfde groep geserveerd. Omdat wij boven in het Dorpshuis zaten waren we als tweede aan de beurt. Tegen één uur moesten we helaas stoppen, de zaal moest weer in orde gebracht worden, want het was wisselen met de andere groep. Het was heerlijk weer dus we konden even naar buiten. Toen alles weer op orde was mochten we naar binnen en in de beneden zaal plaats nemen. Daar werd eerst de lunch voor ons geserveerd. Er was ruime keuze uit heerlijke broodjes en zoals vaak beginnen we met een broodje kroket, daarna nam ik een heerlijk broodje Brie met honing en walnoten 😋😋😋 en daarna een broodje gezond. Het was goed verzorgd. 

Na de lunch kregen we een Show en Tell van de antieke quilts van 

Dorry van Osch.  

Ik wilde foto's maken ben ik vooraan gaan zitten. Het was genieten om deze prachtige oude quilts uit de 19 en 20e eeuw te zien. Sommige waren al aardig versleten of verkleurd. En wij altijd maar denken dat er vroeger alleen op de hand genaaid werd, nou Dorry hielp ons uit de droom. Ook vroeger werd er op de naaimachine gewerkt. Denk wel dat het vroeger niet voor iedereen was weggelegd om een naaimachine te kunnen kopen. 


 


  



 

 



 


 


 


 






 

 

 


 



 




 

 

Wij zijn ook veel te benauwd om een ander stofje te gebruiken als nou net dat ene op is. Dat werd vroeger volop gedaan. Er werd gebruikt gemaakt van bv kledingstoffen, wij gaan gelijk naar een quiltwinkel om er een FQ bij te halen en anders plaatsen we wel een oproepje op Facebook of iemand kan helpen. Dus wij gaan in het vervolg ook gewoon een lapje nemen wat het meest in de beurt komt, toch! 😇

En ja helemaal met lege handen ga ik niet naar huis, naast de ondergrond voor de Schoolhouse en nog wat leuke kleine lapjes bij Marijke van "Atelier Hartendief" en nog een duik in de mand van Dorry van "Quilt it & Dotty" om nog een aantal "lelijke lapjes" te scoren, ontvingen we bij de uitgang nog een Goodiebag. 

Dank je wel dames voor deze heerlijk dag. 



Reacties

  1. Hallo tilly .
    Wat goed dat het gelukt is ,
    Het is meteen en gezellig blog geworden vol met foto’s, laten we hopen dat we misschien dit jaar of volgend jaar gewoon weer naar zo’n gezellige klosjes dag toe kunnen.
    Ook ik heb het probleem met de nieuwe uitvoering van blogger. Kan ook m’n foto’s niet meer plaatsen dus je was niet de enigste.
    Fijne dag Sieneke.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

2023 loopt ten einde

Quilts van mijzelf

De eerste 3 maanden van 2024