De tuin rondom ons huis

Alles groeit en bloeit in onze tuin.

Deze 2 clematissen hebben we eind vorig jaar gekocht en bloeien dit jaar dus voor het eerst. 
Eerst maar langs de paal van de pergola naar boven .


Dit is de Madam "Julia Correvon"


En deze lila is de "Prince Charles"


                                        


De trommelstokjes worden door de hommels bezocht


Even was ik bang dat de Passieflora was doodgevroren.
Helemaal verdord van hoog tot laag.
In maart tot de grond toe gesnoeid, zelfs de oude takken.
Maar kijk weer helemaal tot leven gekomen.


En elke dag geeft ze bloemen.


De hortensia stond ook al in de tuin toen we het huis kochten.
In het voorjaar niet helemaal gesnoeid maar wel uitgedund 
en dorre takken verwijderd.


Doet het dit jaar dus prima.
Krijgt zo af en toe koffiedik als mest.


En nog vele knoppen die uit moeten komen.


De voortuin is als het ware ontploft.
De echinacea's staan prachtig in bloei.
En nog vele knoppen te gaan.






Dit was even proberen om met de iPad een panorama foto te maken.




Reacties

  1. Wat is het heerlijk hè, als alles bloeit en opkomt. Wat dat betreft hebben we wel voordeel van het toch natte voorjaar, en ook van de toch natte zomer tot zover. Planten in de tuin doen het beter dan ooit!
    Hier ook, mijn roos New Dawn bloeide schitterend, dus morgen even de dode rozen eruit knippen en dan loopt hij wel weer uit. Hetzelfde geldt voor mijn roos op stam Leonardo da Vinci.
    Bijzonder blij ben ik met mijn stokrozen. Er komen steeds meer kleuren bij. Zag nu al tinten die ik anders niet zie. Mijn roze regen heeft dit jaar ook voor het eerst gebloeid. Ik koop denk ik ook nog maar een blauwe!
    Mocht je zaadjes willen van de stokroos moet je het even laten weten. Als je ze dit najaar zaait gaan ze volgende zomer bloeien.
    Groet van Mar

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Joh wat ziet je tuin er prachtig uit! Ik heb helemaal geen groene vingers.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

2023 loopt ten einde

Quilts van mijzelf

De eerste 3 maanden van 2024