De tijd vliegt voorbij..........................

Wat gaat de tijd snel, dagen, weken en maanden vliegen door de vingers. Ik zag ineens dat ik het laatste had geschreven naar aanleiding van onze 45 jarige trouwdag. Ik denk een goed teken dat we ons niet vervelen, ondanks dat alles gesloten is en dat we in lockdown zitten. Nou ja lockdown....we kunnen nog gewoon naar buiten en bij andere op visite. Al gebeurt dat maar mondjes maat. 

Ik zal jullie eerst mee laten genieten van de prachtige herfstkleuren die er weer waren in oktober en november. 

De esdoorn die staat in de achtertuin. 
Vanuit de keuken kijken we hier op.


En zo zag de straat eruit in november.

De kardinaalsmuts is me in 2019 en 2020 niet eens opgevallen
dat die zo mooi rood kleurt in de herfst. 
Hij werd vurig rood wat niet eens goed op de foto te zien is.


Bij regelmaat wordt er ook een boswandeling gemaakt.
We zijn er met 5 minuten lopen.

Een wandelingetje door het park bij het kasteel.



Eind november hebben we weer de ijspegels aan de kapschuur opgehangen

De amaryllissen die ik bij de Aldi gekocht heb deden het geweldig.
De witte had zelfs aan 1 stengel 8 bloemen  


Half december werd het koud en vroor het hier een graad of 6.
Maar het ziet er dan wel prachtig in de tuin uit.

Niet zo goed te zien, maar klik maar op de foto, de bonte specht
zien we bijna iedere dag. Aan zijn houding kan ik zien of  de
pindakaas bijna op is. 😂






Dat is wel genieten vanuit de warme kamer.

We hebben al een aantal jaren geen kerstboom meer.
Maar dit is ook gezellig op de tafel.
De hyacinten komen nu (januari) pas uit.

En quilten.........
ja dat gaat ook lekker door. Dagelijks ben ik er wel mee bezig.
Een waar mee dan wel zul je denken.......
Nu is de 2 quilts aan vriendinnen heb gegeven (zie blog september)
ben ik met diverse andere projecten gelijktijdig bezig.

Ik heb meegedaan met een lapjes ruil op Facebook. We ruilen steeds met een groepje van 4 en hadden we geruild dan kwamen we in een ander groepje. Het patroon wat we erbij kregen was een sneeuwbal. Niet iedereen gebruikte dat maar ik wel. 
Het is een gezellige club en we fantaseren er flink op los. We waren vorig jaar met een "treinreis door Europa". Daardoor kwam ik op het idee om met per groep een "coupé" te maken. kijk maar elke coupe heeft een bruine rand gekregen. 
De reis was eind vorig jaar afgelopen en nu zit men op een cruiseboot. Ik maak hier onder nog 3 coupés, zodat het een beetje een leuk formaat krijg. 

Al jaren heb ik stoffen met herfsttinten gespaard en nu moest het er maar eens van komen. 

Ik ben begonnen met het blok Maple leaf
Het is geen bestaand quilt ik verzin het zelf, maar het zijn 
natuurlijk wel allemaal blokken die gewoon bekend zijn.

Zo'n design wand is heerlijk werken en is flanel

Ook had ik nog een smalle randstof, ooit vele jaren geleden op een beurs gekocht.
Ik heb toen maar gewoon een X aantal meters gekocht, ik vond het zo mooi.
En nu komt het mooi van pas.

In december werk ik altijd aan mijn kerstquilt. Vele jaren geleden van kerststoffen hexagonnen gemaakt. Ik had een idee in het hoofd maar kreeg het niet voor elkaar omdat in stof om te zetten. Dus alles uitgehaald. 
Toen kwam ik ergens op het internet deze bomen tegen en het kwartje viel.
Ik werk er alleen in de maand december aan en doe dan niets aan de andere projecten. De top is tot de rand klaar. Ben nu nog aan het stoeien hoe deze zal worden. 

  

Zo december is geweest dus de kerstbomen in de doos en komen 1 december 2022 weer tevoorschijn.

Deze top is eindelijk af. Sommige stoffen heb ik in 1990 al in Amerika gekocht toen wij daar met vakantie waren. Ik was toen net een beetje aan het oriënteren om te gaan patchen en quilten. Het heeft vele jaren stil gelegen dus nu moet het maar af. Inmiddels is het ook gedubbeld en kan ik gaan beginnen om het te quilten. Maar daar over in het volgende blogje. 

In onze keuken zit een raam naar de huiskamer, 20 jaar geleden was dit de buitenmuur en het raam is gebleven. Maar in de kamer hebben wij tegen de muur een kast staan dus je kijkt in de keuken tegen de achterkant van de kast.

Nu had ik ook al jaren stoffen gespaard met groente en fruit. Daar ben ik nu een quilt voor aan het maken. De top is bijna af. 

Ernst moest even vasthouden zodat ik kon zien of er nog een rij potten bij moest.

En zo wordt die dan. 

Het is wel een heel verhaal geworden en veel foto's. Ik hoop dat ik nu wat snel vorderingen van de quilts kan laten zien. Maar eerst wordt er volgende week in de hal en wc gewerkt. We krijgen niet vloer en wandtegels en nieuw sanitair. 
Dus wordt vervolgd...................





Reacties

  1. Prachtige natuurfoto's. Maar ook de quilten zijn prachtig. Ik vroeg me af wat nu het verschil is tussen patchwork en quilten. Ik ben hier echt een leek in.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellig blogje Tilly ...........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Tilly, die potten in je keuken vind ik echt een schitterend idee en erg leuk geworden! En ik genoot ook van je foto's. Jullie wonen toch maar op een geweldig plekje in Nederland.
    Weet je overigens dat een vriendin van mij hier een professionele quiltster is die prachtige quilts maakt. Haar techniek zou je ook eens moeten proberen.
    Je vindt haar quilts onder "Rhoda Bennett quilts" Het is even zoeken, maar dan vind je wat ze de laatste tijd maakt : schitterende landschappen met bomen.
    lieve groeten, Anja

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

2023 loopt ten einde

Quilts van mijzelf

De eerste 3 maanden van 2024