Quilten

Eindelijk weer eens de tijd genomen om een blogje te schrijven. 
 Want zo in de loop der maanden ben ik met van alles bezig geweest.

Laat ik met eind vorig jaar beginnen. 
Aan de hexagon kerstbomen werk ik alleen in de maand december.
Ik ben aan het verzinnen hoe ik de rand zal doen. dus ik heb 2 voorbeelden gemaakt.
In december ga ik weer verder en dan zal de rand wel af komen.



Ook heb ik mee gedaan met lapjesruil op Facebook. We hadden het patroon van (sneeuw)bal gekregen. 
We ruilden steeds met 3 andere en in de fantasie maakten we een treinreis. In de Facebookgroep was dit een grote hilariteit. 
Ik heb zoals je kunt zien op de foto hier onder met 9 groepen meegedaan en noemde de blokken coupés. 
De top ligt nu rustig op haar beurt te wachten dat het gequilt mag/kan worden.


De Vingerhoedjesquilt.
Daar werk ik eigenlijk alleen aan tijdens de Bee's en met vakanties.
Dus dat gaat niet zo hard. Wel is de top met grote vingerhoedjes af en wil ik er een rode rand omheen zetten iets van 2-3 cm. Dan sluit ik het af met kleine vingerhoedjes war ik nu mee bezig ben. 
De volgende keer zal ik daar wat meer van laten zien. 


Ondertussen werk ik elke zaterdag- en zondagavond aan het sterrenquilt.
Sommige stoffen heb ik in 1990 in Amerika gekocht en ben toen met de sterren begonnen. Dus het mag weleens een keertje af. 
Ik zie dat ik met het quilten een heel eind ben, dus het schiet al aardig op.
Volgende keer zal ik een foto plaatsen waarop het quilt beter te zien is.  


Mandjesquilt
Ik zit in een andere Facebookgroep waar een aantal een mandjesquilt aan het maken zijn. Dan zie je pas hoeveel soorten patronen er zijn van mandjes. Ik heb voor deze gekozen en de stoffen van de mandjes komen uit eigen voorraad. Alleen de crèmekleurige stof heb ik er speciaal voor gekocht. Er is maar zijn maar 2 mandjes die dezelfde mand hebben, maar wel een ander hengsel. 
De woensdag is gebombardeerd tot mandjesdag. Dus ik werk er in principe maar 1 dag in de week aan. Een enkel keer heb ik op een andere dag wel wat voorbereidingen gedaan van tekenen en snijden van de lapjes. 
De mandjes zitten al in schuine banen aan elkaar. 
Meer mandjes maak ik niet, deze week ga ik een aantal banen aan elkaar zetten. Zodat ik het makkelijk mee kan nemen naar een quiltwinkel om te zien welke stof ik aan aan de randen zet. 
Wordt vervolgd............


In september 2020 ben ik bij een "Klossie" dag geweest van Atelier Hartendief. Ik heb toen voor de workshop "huisjes" gekozen. 
Het heeft lang gelegen voordat ik na het ene huisje ben verder gegaan. Maar alle huisjes zijn nu af en kan ik verder met de randen tussen de huisjes te zetten en dan een flying-geese rand om het geheel.


Vele jaren dat we in de vakantie (ook nog met de boot) bij een quiltwinkel kwamen was ik op zoek naar stoffen met groente en fruit. Had wel een patroon in het hoofd, maar eerst maar eens veel stoffen sparen. 
De vorige bewoners hebben de keuken uitgebouwd, maar het vroegere buitenraam is blijven zitten. In de huiskamer staat een kast tegen die muur waar het raam in zit. In de keuken kijken we dus tegen de achterkant van de kast aan. Dus ook tegen de raggen en stof, waar we niet meer bij kunnen. 😇 
Ik vond het patroon van potten, groot en klein wel een leuk idee. 
Inmiddels is de top klaar en hangt er nu een beetje voor de show. De achterkant stof heb ik in een grote stoffenwinkel in Dresden gekocht, zij verkochten ook veel quiltstoffen. Ik zag daar een zwarte stof met oa flesjes met olijfolie. Ik wist gelijk dat ik dat aan de achterkant wilde hebben. De stof is iets te smal maar daar maak ik wel een klein randje langs van de stoffen die ik nog van de voorkant over heb. 
Het moet nu alleen nog gequilt worden. 
Maar eerst de sterrenquilt afmaken. 


Zoals jullie zien verveel ik me geen moment. Ook de tuin vraagt veel aandacht. Daar zal ik het in het volgende blogje over hebben. Ik zal proberen er minder tijd tussen te laten zitten. 
😉











Reacties

  1. Wat doe jij veel tegelijk! Vooral het doorwuilten op vaste dagen geeft je vast voldoening!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb jij leuke projecten, vooral als je ze allemaal zo bij elkaar ziet ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent met veel leuke dingen bezig. Fijn dat jij je niet verveelt. Groetjes Wilma Oud

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

2023 loopt ten einde

Quilts van mijzelf

De eerste 3 maanden van 2024