Vakantie in Oostenrijk deel 1

In juni zijn we 2 weken in Oostenrijk met vakantie geweest. Jaren geleden had een college van mij het over het Otztal. Ik ben me daar eens in gaan verdiepen en het leek mij wel wat. Dus op zoek naar een vakantie woning voor 2 weken. Die vond ik ik in Langenfeld. 

 6 juni, we zijn er klaar voor. Maar eerst stemmen voor de Europese verkiezingen. 

Vandaag rijden we naar ons hotel in Hosbach en we hebben prachtig weer. 

 

Even lunchen


Achter het hotel hebben we in een restaurant heerlijk gegeten.

7 juni
Na een goede nachtrust en een lekker ontbijtbuffet vervolgen we onze weg naar het volgende hotel in Oberorstendorf.
 In Zuiden Duitsland richting de Oostenrijkse grens. 
Het wordt weer een prachtige dag met veel zon en een temperatuur boven de 25gr. We nemen de binnen wegen en drinken ergens onderweg koffie 
en we rijden via Mosbach en willen daar lunchen. 




Als we verder rijden na de lunch bemerk ik dat we toch nog flink wat kilometers voor de boeg hebben en we besluiten dat we de autobahn een stuk moeten nemen om op te schieten. 
😖
Achteraf denk je, hadden we dat maar niet gedaan. 
We belanden nl in een flinke file en na een flinke tijd bemerken we dat we van 3 banen naar 1 baan moeten. Er is iets gebeurt en tegen de tijd dat wij daar langs rijden zijn ze de boel al weer aan het opruimen. Pppfff...... dus nu doorrijden. 
Maar even later rijden we de volgende file in en daar blijkt achteraf hebben we 2 uur stilgestaan. Ja eh,......de tijd schiet voorbij inmiddels begint het avond te worden. Maar gelukkig is het nog lang licht. Het hotel is gereserveerd en we kunnen tot 23.00 aankomen. Moeten we toch halen! Als we eindelijk weer in beweging komen zien we wat de oorzaak is.
De 3 banen worden naar 1 geleid en we moeten de weg af. Ja en nu? We rijden maar voorlopig achter de stoet voor ons aan en de navigatie neemt het vanzelf wel over. Inmiddels begint het donker te worden en we rijden alleen maar op kleine binnenwegen zonder verlichting. Op een gegeven moment een bord met: Gesperrt 
Oeps! De navigatie ziet dit niet en we moeten erg in hebben dat we geen rondjes in het donker gaan rijden. Gelukkig heb ik een redelijk richtingsgevoel en we komen wel verder. We naderen het dorp want we zitten nl al op de juiste straat. Maar vlak voor het dorp weer: Gesperrt. Ernst zegt wat doen we? Ik zei rijd maar door want aan het eind staat het hotel. Het blijkt dat de asfalt laag van de weg verwijderd is en we hobbelen dus door. Ik had al op Google maps gezien dat we voor hotel hotel langs moesten en dat het parkeerterrein aan de zijkant lag. Klokslag 23.00 uur ik ga de auto uit en loop naar de ingang, deur op slot. ik bel aan en via de intercom maak ik mezelf bekend. Gelukkig wordt er opengedaan en krijg ik de kamer sleutel. We zijn helemaal gaar. Gelukkig had ik nog gekookte eieren bij me want we hebben sinds de lunch niets meer gegeten. We zijn versleten. We drinken nog wat en gaan slapen. 

8 juni
Vanochtend maar even uitgelegd waarom we zo laat waren gisteravond. 

Onze kamer was links bovenin. Een heerlijke ruime kamer en een prachtige badkamer.
We hebben een heerlijk ontbijt en ruimen daarna op ons gemak de kamer op en vervolgen onze weg naar onze vakantiewoning. Waar in de loop van de middag zullen aankomen. Ook vandaag is het weer prachtig weer. In Garmisch-Partenkirchen, drinken op een leuk besloten terrasje een bak koffie en vervolgen onze weg.

Net voor de grens is een restaurant waar het zo te zien altijd druk is met een mooi uitzicht op de Zugspitze. En wij genieten mee.

 


En zo rijden we om 11.12 uur Oostenrijk binnen. We rijden op ons gemak verder en genieten van het prachtige weer en de bergen. 
Voordat we naar onze vakantiewoning rijden, gaan we eerst in het dorp lunchen. 
Als we daarna bij de voordeur van het huis aankomen hangt er een briefje voor ons. We moeten Julia, degene die de sleutel zal overhandigen, bellen dat we er zijn. Binnen 5 minuten komt ze er al aan. 
Nee het is niet het hele huis. Er zijn diverse appartementen. Wij verblijven aan de linkerkant en hebben een ruimte huiskamer 2 slaapkamers en 2 badkamers. 
De ramen van de 2 slaapkamer en het terrasje


Dit is het uitzicht vanaf het terras.
We laden de auto uit en alles krijgt een plekje binnen. 

Zondag 9 juni doen we lekker rustig aan en maken een wandelingetje door het dorp. Het is niet zo groot. Het weer is wat nattig vandaag en als we 's avonds naar een restaurant lopen hebben de paraplu nodig. 

10 juni
Ook vandaag is het een grijze kille dag. We gaan er toch even uit met de auto naar Gries. Dat ligt wat hoger en via haarspeldbochten komen we boven. Het loopt hier dood en je kunt alleen te voet verder. 

 

Jammer dat het zo grijs is maar het is prachtig. 
Een wild stromende rivier raast langs. 

11 juni vandaag is het weer nog steeds niet best, af en toe wat miezerig. 
We gaan naar een klein openluchtmuseum vlakbij.



 



Gelukkig schijnt aan het eind van de dag de zon weer.

14 juni
Vandaag gaan we naar de Stuibenfall. 

Vanmiddag naar de Stuibenwaterval. Dit is de hoogste waterval van Tirol. Als je vanaf de parkeerplaats een klein uurtje loop 🥴 dan kun je met 700 treden met tussen stukken helemaal naar boven. Hebben we maar niet gedaan.

W maken thuis altijd een menulijst die op de koelkast hangt.
En ineens zien we het plaatje wat Ernst had uitgekozen. 😉




Via de trappen naar boven zien we toch niet echt zitten. Maar er zijn overal wel plekjes waar je met de auto kan stoppen om van het uitzicht te genieten. 

Nadat we boven waren en weer naar beneden gegaan, halverwege heerlijk op een terrasje gezeten en de zon kwam door. Werd nog warm. Ernst wilde iets kleins eten. Ja uh, een borrelplankje of bitter ballen hebben ze hier niet. Ernst nam warme apfelstrudel met vanillesaus en ik een schoko brownie. Geen idee wat ik me erbij voor moest stellen. De brownie was heerlijk warm met wat ijs en poedersuiker. Was net een berg met gesmolten sneeuw.
Ik heb even de vanillesaus geproefd. 😋

De eerste week zit er op. 
Onze 2e week komt in een volgend blog.


































Reacties

Populaire posts van deze blog

2023 loopt ten einde

Vakantie in Oostenrijk deel 2