Quittentoonstelling The Sewing Sisters in Amersfoort

Het is al weer een half jaar geleden dat ik iets gepost heb en in de tussentijd is er veel gebeurd. We zijn inmiddels van het westen van het land verhuisd naar het oosten. Dus het was druk met uitzoeken wat we houden en wat weg kan, dan inpakken en nu alles weer uitpakken. Gelukkig heeft bijna alles weer een plekje gevonden. Maar daar zal ik in een volgend blog wat over schrijven en laten zien. Maar eerst wil ik jullie meenemen naar een Quilttentoonstelling waar ik afgelopen woensdag ben geweest. Samen met Ernst naar Amersfoort en zoals gewoonlijk beginnen we met een cappuccino, lekker op een terrasje. Dan scheiden onze wegen, Ernst gaat naar het museum Flehite en ik naar de quilttentoonsteling The Sewings Sisters (ik had steeds in mijn hoofd The Singing sisters) in de St.  Joriskerk.
Toen ik bij de kerk kwam stond Annemieke Soer bij de kaartverkoop, ik was verbaasd dat ze mijn naam nog wist. 


               Later stond Judith Ebbelaar iedereen            
                     welkom te heette en later na een                          
gezellig babbel weer uit te zwaaien



  Er hingen veel quilts van Susan Smith

 

Ook het Quiltersgilde was aanwezig




En natuurlijk de Quiltwinkel van Petra Prins 
         

  




Maar ik kwam natuurlijk voor de tentoonstelling, dus hier onder de foto's. Ik heb niet de namen vermeld van wie ze zijn. Ik heb gemerkt dat het beroemde namen voor sommige zijn, maar ik ben niet zo thuis in al die "beroemdheden". Er hingen ook hele oude quilts, ik meen ergens tussen 1850 en 1875. Op de foto's lijken ze lichter dan ik ze in de kerk heb gezien. Maar het zal wel door de lichtval komen.



De foto hier onder is een detail van de foto hierboven
en de achterkant zijn vaak ook hele mooie stoffen
















































Een prachtige tentoonstelling, geen spijt dat ik gegaan ben.
Ook nog onverwachts ontmoetingen gehad met Ineke Hulzebos, 
dat was een verrassing.






Reacties

  1. Hoi Tilly, wat een gezelligheid hier op je blog, je hebt prachtige foto's gemaakt van de tentoonstelling!!! En ik vond het geweldig leuk om gezellig met je te kletsen en lachen!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

2023 loopt ten einde

Quilts van mijzelf

De eerste 3 maanden van 2024