Mrs. Miller's Apprentice 01

Blok 1


Voor het eerst ga ik mee doen met een Block of the Month (BOM)

Het is de Mrs. Miller's Apprentice geworden.
Het duurt 12 maanden en elke maand ontving ik een plasticzakje met de patronen, uitleg en de stof. Het zijn ook steeds 2 opdracht die we krijgen.

Ik viel eigenlijk op de kleuren en dat het blokken zijn zonder applicatie. Die techniek beheers ik niet goed en wil dat eerst daar meer mee oefenen.



Het patroon is in het Engels dus ik heb me eerst goed ingelezen. Ik kwam er achter dat ik niet 1 blok moet maken maar het zelfde blok 4x.
Oké, gelukkig is het geen ingewikkeld blok.

Omdat ik nog ik nog nooit in inch heb gewerkt en nooit met een patroon gewerkt waarbij de naadtoeslag al in het patroon zit, heb ik eerst een proefblokje gemaakt. Zomaar uit een paar stofjes die voorhanden lagen in de scrab-bak. Dus let niet op de vreemde combinatie.


Toen dit eenmaal gelukt was en ik de juiste maat had kon ik op de stof het patroon teken en uitsnijden.
Alles ligt klaar om in elkaar gezet te worden.



In de afgelopen week toen de hittegolf een feit was en we temperaturen van 40gr buiten hadden en we het binnen niet koeler kregen dan temperaturen in de 30 gr. Ben ik om mijn gemak aan de keukentafel gaan zitten met de ventilator op me. Dat was goed uit te houden.










Deel 1 van de eerste maand is af.

tot het 2e deel.
Tilly




Reacties

  1. Dat zal zeker even puzzelen zijn geweest met het patroon. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen om nooit met inches te werken? Ik heb nog nooit een patroon in cm gezien.
    Het is je in ieder geval zo te zien goed gelukt. Mooi patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gaaf!!! Ik zag het al voorbij komen op Facebook, maar nu lees ik uitgebreid het verhaal er achter. Heel erg goed van je dat je zo een proefblokje hebt gemaakt hebt en dan kom je er achter dat het allemaal goed zit qua maat en zo. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk blok zeg. Wel een beetje lopende band werk, maar zo kun je goed wennen aan de inches ( heb ik ook nog nooit mee gewerkt).

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

2023 loopt ten einde

Quilts van mijzelf

De eerste 3 maanden van 2024