Wandeling ten zuid westen van Ruurlo

Tot mijn schande zie ik dat het al ruim 4 maanden geleden is dat ik wat geschreven heb. Maar ja als er niet veel gebeurd dan valt er ook weinig te schrijven.
Van de week maakte ik in de ochtend een wandeling en vond het jammer dat ik mijn fototoestel bij me had. Dus vandaag dezelfde wandeling maar nu de IPad meegenomen. 
Dus we gaan op pad...………………………

We stappen de deur uit en gaan links af.

In de voortuin een paar huizen verder staat deze rododendron

Aan het eind van de straat slaan we links af. 
En hier lopen we zo het dorp uit.

De boerderij aan het eind van het filmpjes was een B&B.
En deze stond vorig jaar te koop. 
Jammer dat we de Staatsloterij niet gewonnen hebben. ;-)
Via Funda hebben we wel even een blik naar binnen geworpen.
Zowel de woning als de B&B waren prachtig.

Maar ik loop door
 Via dit pad ga je het bos in. Maar ik loop vandaag door.



                                     
Een eind verder staan een aantal schapen me lammeren.
Er liep een smal padje richting het weiland, ik dacht ik ga een beetje dichterbij staan. Maar dat vond het schaap niets en stond op. Liep een stukje verder en begon te blaten. Vanuit de verte kwam er van een lam antwoord en dat ging een poosje door. Totdat ik het volgende zag en dacht........filmen.
Wel geluid aanzetten.


Een stukje verder ga ik het spoor over. 
Hier rijdt de trein van Zutphen naar Winterswijk.
We steken het spoor over.

De Baakse Beek met een lengte van 31 km, heeft zijn oorsprong in het Korenburgerveen en Lievelde en stroomt via Ruurlo en Vorden naar de IJssel.

Deze weg lopen we helemaal uit.
Hier staan veel bomen en er zitten hier dan veel vogels.
Heerlijk om te horen.


Via dit pad loop je ook het bos in, het heet de Meene.
Het is vlak achter ons huis.

Hier sta ik op de Provinciale weg van Vorden naar Ruurlo. 
In de ochtend vind ik dit een mooi stukje, zeker nu met de zon door de verse bladeren.

Dit is de voormalige wachterswoning.



 Dit is de weg naar Doetinchem.
In de herfst is het hier ook zo mooi.
Zie een vorig blogverhaal van vorig jaar.

 Vanaf de rotonde naar Doetinchem tot de rotonde naar Borculo ziet de omgeving er totaal anders uit. 
De mevrouw te paard genoot ook van de prachtige omgeving. Terwijl ze langs reed hadden we een klein praatje.

Kasteel Ruurlo met de vele rododendrons. 
Ze staan nog niet allemaal in bloei dus ik moet er 
nog een keertje langs.
Vorig jaar sloeg ik een tijdje over en ineens waren ze uitgebloeid.

Deze weg leidt naar Borculo, helaas is het eerste stuk niet veel bijzonders.


Inmiddels ben ik het spoor weer overgestoken.
En hier is de buitenrand van het dorp.

 Dit is de boerderij van Bart en Ank, de vorige eigenaren
 van ons huis.
We gaan nog een keertje op visite maar ja Corona
 gooide roet in het eten.

 Via de straat aan de buitenkant loop ik weer terug naar huis.
En maak nog wat foto's van een aantal tuinen war ik langs kom.


 Wat een gezoem van de bijtjes hier.

 En dit straatje komt weer uit op onze straat.


De voortuin ligt er wat zielig bij.
Bart en Ank hebben we blij kunnen maken met een aantal
struiken en bomen. Ze hadden gehoord dat alles eruit ging en kwamen vragen of ze wat mee mochten nemen. Natuurlijk beter bij hun in de tuin dan dat het naar de stort gaat.
De hele tuin gaat op de schop.

-0-0-0-0-0-0-0-
En als jullie nu willen weten hoe het komt dat wij naar de andere kant van het land zijn verhuisd!
Klik dan even op deze link.
Dit was onze eerste vakantie in 2012 in deze omgeving en we waren verkocht.







Reacties

Populaire posts van deze blog

2023 loopt ten einde

Quilts van mijzelf

De eerste 3 maanden van 2024