Quilten

Hoe staat het met de quilts?

Ik ben verschillende quilts tegelijk bezig. 

Vingerhoedjes

Dit is een project waar ik alleen in de vakantie en de Quiltbees aan werk.

En tot zover ben ik inmiddels. 
Een makkelijk projectje om zo mee te nemen.

Sterrenquilt

Dit quilt ben ik een jaar of 20 geleden mee begonnen en het heeft jaren in een doos gelegen. 
Nu vond ik het toch weleens tijd worden dat het af komt. 

Hier heb ik het op de grond gelegd om te kijken hoeveel blokken ik nog moet maken.
Hier is hij groot genoeg alleen nog randen er aan.
Omdat ik niet genoeg stof heb, neem ik voor de korte kanten effen roze en de lange kanten effen blauw. Dat zijn dezelfde stoffen als ook in het midden van de blokken.


Het schaap mag iedere keer weer als model fungeren.


Op de hoek wil ik nog een blokje maken van de print stof.

Groente en fruit potten

Onze keuken is pas jaren na de bouw aangebouwd. 
Daardoor zit er in de "buitenmuur", van de keuken naar de huiskamer een raam. Zie op de foto.
In de huiskamer staat een kast voor de muur en raam. 
Dus in de keuken kijk je tegen de achterkant van de kast aan. 
Daarvoor ben ik een quilt aan het maken van een "kast" met potten 
waarvan de inhoud allerlei groente en fruit is.
Na wat rekenwerk maak ik 18 grote en 18 kleine potten.
De grote zijn nu af en van de kleine heb ik er 2 af.


Ik heb bruine stof gekocht voor de planken en de zijkanten.
Tot de volgende keer met het vervolg van de groente en fruitkast.
En uiteraard de andere quilts.

groetjes Tilly







Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

2023 loopt ten einde

Quilts van mijzelf

De eerste 3 maanden van 2024