quilten 19.......oeps.....

Een aantal jaren heeft het quilten op een zeer laag pitje gestaan.
Ik vele jaren anderen dingen gedaan en het quilten is blijven liggen. 
Af en toe zette ik wel een paar steekjes maar dat mag geen naam hebben
En quilts af......helaas.

In  1997 heb ik met een aantal dames uit de kerk dit quilt gemaakt.
Het heeft gehangen in de Europazaal, hier wordt na de dienst koffiegedronken,
vergaderingen gehouden, zondagsschool gedraaid.
Een ruimte die altijd in gebruik is.

Het is gemaakt van zijde, de kleuren zaten ook in de gordijnen.
Met een staal van de gordijnen zijn we met een aantal dames naar Breda gegaan waar prachtige zijde te koop was. 
Maar omdat zijde glasdis hebben we dit eerst op vlieseline gestreken.
Ik ben nog steeds trots op dit quilt, mede omdat de meeste die er aan hebben
meegewerkt nooit iets met patchen en quilten gedaan hadden.
We hebben de patronen samen uitgezocht en ik heb ze uitgewerkt zodat de blokken in elkaar konden werden gezet.
Het quilten heb ik voor mijn rekening genomen.

Helaas is het quilt zoek geraakt. 
Toen de zaal opnieuw ingedeeld werd en er andere dingen aan de muur
kwamen te hangen, is dit er afgehaald en niemand weet waar het is gebleven.
Alle kasten en zolders zijn afgezocht. Ik ga er maar vanuit dat het per abuis in een vuilniszak is terecht gekomen.
Met het idee: dat vragen we aan Tilly wat er mee moet en een ander dacht.....
hé, ik zal de vuilniszak met de rest in de container gooien.
Helaas......................maar gelukkig hebben we de foto's nog.


Reacties

Populaire posts van deze blog

2023 loopt ten einde

Quilts van mijzelf

De eerste 3 maanden van 2024