Een terugblik..............

......... Inmiddels is het al weer 24 weken 😮 geleden dat ik iets heb geschreven. De tijd vliegt voorbij.

Eerst maar een update van de quilts waar ik mee bezig ben.

De vingerhoedjesquilt.

Inmiddels zit de rode rand eromheen en ben ik met de buitenste randen bezig.


De vingerhoedjes eromheen worden kleiner.
Zoals de foto hierboven is het de bedoeling. 
Ik ben al een heel eind met het aan elkaar zetten.

En ook ben ik de tops van de sterrenquilt en de mandjesquilt aan het door quilten. Maar in december maand ligt dat allemaal even stil omdat ik dan allen met kerststoffen bezig ben. 

Alle sterren zijn inmiddels gequilt en nu moet ik de rand rechtmaken en 
dan de binding erom heen zetten. 

Ook met de mandjesquilt ben ik al een eind opstreek met quilten. 

Dat wat het quilten betreft, maar de afgelopen maanden hebben we natuurlijk meer gedaan. 
Er wordt in de tuin gewerkt, gefietst en de gewone dagelijkse dingen.
Deze zomer was het erg warm met hitte golven. Alle ramen, deuren en gordijnen dichthouden. 
In de keuken is het dan wel uit te houden met de stenen vloer. 
En met lapjes en een boek is het wel te doen. 
Als er in de voortuin gewerkt moest worden deed ik dat in de ochtend tot dat het te heet werd en dan kon ik achter nog wel wat doen. 



Aan de zijkant van het huis hebben we een beter rek voor de passiebloem laten maken. 
Zo kan die beter groeien. Alleen moet ik nu wel erg in de dakgoot hebben 



Van deze poster hebben we totaal geen spijt En zeker niet als de Anemonen gaan bloeien. 
Dit zien we als we vanuit de kamer naar de zijtuin kijken. 

De druif van de achterbuurman komt ook onze tuin in. 

Een dagje Doetinchem. 
De olifanten stonden verspreid door het centrum

Maar waar we eigenlijk naar toe wilde was de nieuw aangelegde tuinen
"Park of Dutch Dreams"

Het Park of Dutch Dreams vormt een schakel in een keten van toeristisch en ecologisch interessante projecten langs de Oude IJssel. De Achterhoekse landschap- en tuinontwerper Nico Wissing vroeg voor de invulling van het park de vermaarde tuinontwerper Piet Oudolf. Hij levert een bijdrage maar stelde als voorwaarde dat ook andere bloemen- en plantenexperts bij het project betrokken worden. 

Het park is opgedeeld in zes verschillende vlakken, waarbij er voor ieder vlak een eigen beplantingsplan is gemaakt door een beplantingsexpert. In het park is het werk te zien van Piet Oudolf, Jacqueline van der kloet, Tom de Witte, Bart Hoes, Climmy Schneider en Nico Wissing.

Samen zorgen zij voor een grote diversiteit aan kleurrijke en bloeiende beplanting met in alle seizoenen een eigen uitstraling.

Er is een variatie ontstaan van circa 200 vaste plantsoorten, waarbij kleuren, vormstructuren en plantcombinaties een eenheid vormen in het park.

We zijn maar eenmaal geweest. Volgend jaar maar eens in de verschillende jaargetijden gaan kijken.














Zo ik laat het hier maar even bij, er valt heel wat te bekijken. 
Altijd moeilijk om een keuze in de foto's te maken.











Reacties

Populaire posts van deze blog

2023 loopt ten einde

Quilts van mijzelf

De eerste 3 maanden van 2024