Quilten 1992

Een van de eerste dingen die tegen me gezegd werd was, als je ergens een mozaïek vloer o.i.d. ziet, neem dan een stukje papier en neem het patroon over. Daar kun je dan weer een quilt van maken. Dat knoop je in je oren en bijna 30 jaar later kijk je nog met zulke ogen naar vloeren.


Dit quilt heb ik gemaakt n.a.v. een vloer in de badkamer van een hotel
bij de Niagara Watervallen.
Ik heb allerlei tinten effenblauw en blauw/groene stoffen gespaard.
Bij 1 stofje zat er een klein bloemachtig kriebeltje in.
In het water zit immers leven.
Het patroon viel nog niet mee, want je kon het helemaal niet goed terug
leiden naar een vierkant blok. 
De rand en achterkant is van groene stof met bloemen als zijnde de wal.
Vanuit het midden ben ik cirkels gaan quilten. Ik ben begonnen met een rijksdaalder en elke kring 3 cm verder.
Het heeft jaren boven de schoorsteenmantel gehangen en is ook aardig verkleurd door de zon.


In oktober gingen Annette en ik naar de midweek van het quiltersgilde.
We kregen les van Olga Prins, Betty Schaar en Marijke Snijders.
We leerden er veel. Er werd een quilt voor het Gilde gemaakt en een quilt dat verloot werd.




Elke avond was er een show en Tell van een groep.
Ook wij kwamen aan de beurt.

Het was allemaal nieuw voor ons.
Ik zal nooit vergeten dat er 2 dames uit Helmond waren: de 2 Annie's
en die hadden toch een productie. Het leek wel of de grote tassen die ze bij zich hadden een bodemloze put was. En allemaal grote quilts. 
Maar wat hebben we gelachen.
Na iedere avond mocht de groep van het showen de quilt in de hal en over de leuning van de vide hangen. Dat zag er allemaal heel gezellig uit.



En de 2 quilts waren bijna af en natuurlijk kan dan een groepsfoto niet ontbreken.


Het was een leuke midweek die me na 25 jaar nog goede herinneringen geeft.



Reacties

  1. Wat leuk Tilly. En het heeft een heel fijne indruk achtergelaten de eerste quilt midweek. Leuk 👍😀🙋🏼‍♀️

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het verankerde de verslaving 😊😊

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

2023 loopt ten einde

Quilts van mijzelf

De eerste 3 maanden van 2024