Quilten 1993

Dit jaar bestaat het Quiltersgilde 10 jaar.
Alle leden worden opgeroepen om een quiltje van 30x30 te maken.
We konden kiezen uit 10 categorieën.
Ik koos voor de log cabin, gewoon omdat ik het een uitdagend patroon vind. 

Dus aan de slag om het uittekenen en te kleuren

Dit is het geworden

En hier hangt tussen een aantal andere inzendingen.
Volgens mij heeft iedereen van ons quiltgroepje wel een blok gemaakt.
Dit quiltje heeft daarna aan diverse kasten gehangen op mijn werk.
Waar mijn werkplek dan ook was.
Er was een collega die zei, maak er voor mij ook eentje. Tuurlijk.


Deze heeft bij hem op z'n bureau gehangen. Heeft het niet meegenomen toen hij wegging. Dus mocht het bij iemand anders hangen.
Ook daar heeft het een aantal verhuizing meegemaakt.
Inmiddels is iedereen met pensioen en ik heb het quiltje weer thuis.

-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-

Mijn ouders besloten om van Rotterdam naar Dordrecht te verhuizen 
en mij leek het een leuk idee om een quilt te maken voor ze
en dan wel een log cabin.
Maar voor een lits-jumeaux is dat een aardig formaat.
Stoffen uitgezocht en blokken gaan maken.
Tegenwoordig heb je veel meer handige dingen om ze te maken, 
maar in die tijd nog niet.
Als ondergrond gebruikte ik een oud laken.
Daar tekende ik het patroon op.


Maar voordat het een quilt is moest ik tientallen van deze blokken maken.
En dan gaan kijken hoe leg je ze neer.
Met dit blok zijn vele variaties mogelijk.
Omdat je ze maar op 1 manier aan elkaar kan zetten heb eerst veel
variaties op de foto gezet.



Dit boek had ik en daaruit heb ik een aantal variaties uitgelegd.

















Babbel hield het de hele tijd goed in de gaten of het wel goed ging.

En zo moest het uiteindelijk worden
Een foto maken en dan de blokken aan elkaar naaien
Ik heb alles met de hand gedaan.


Af en toe hing ik het aan de waslijn om te zien hoe het vorderde.


En daarna begon het doorquilten.
Ik heb alleen het midden blokje vast gezet.
En de rand is gequilt.
Uiteindelijk was het helemaal klaar in 2004.
Uiteraard heb ik tussendoor andere dingen gemaakt.
Ik heb wel foto's gemaakt toen ik het heb overhandigd.
Maar naar die foto's moet ik nog zoeken. 

Tot zover het quilten in 1993















Reacties

  1. Wat een werk he, zo,n grote quilt helemaal met de hand. Maar resultaat mag er zijn zeg, geweldig............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben er soms ook laks mee geweest hoor. In 1997 zijn ze naar Dordt verhuisd en zomer 2004 was het af. November van dat jaar overleed mijn vader.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

2023 loopt ten einde

Quilts van mijzelf

De eerste 3 maanden van 2024