Quilten

Omdat ik al flink wat aantal jaren met quilten bezig ben wilde ik het voor mijzelf eens op een rijtje zetten. 
Gewoon maar begonnen, in 1990. 
Er was nog geen internet, had wel een boek in 1989 van Ernst voor mijn verjaardag gekregen.
Quilten in patchwork en applicatie van Michele Walker.
Ik vond het een geweldig boek.


Achterin stond het adres van het Quiltersgilde en daar ben ik gelijk lid van geworden.


Daar zag ik een oproepje van iemand die een quiltgroepje wilde starten.
Gelijk maar gebeld en zo is het begin van onze groep geboren die nu nog steeds bij elkaar komt 1x per 14 dagen.
De samenstelling is een beetje veranderd. 
We zijn nu met 6 en we komen ruim 25 jaar bij elkaar.

Quiltwinkels waren er nog niet veel. 
Er was in de buurt De Lapjeskat in Breda en de Quiltnaald in Brielle.

Ik kocht een paneel wat alleen nog gequilt moest worden en maakte er kussentjes van.



😊



Daarna wat stofjes gekocht en je probeert eens wat.
Volgens mij ligt nog steeds zo ergens in een doos.


Met Zeeuwse stofjes.

In de volgende blogjes komen de volgende jaren.

Ik hoop dat jullie het leuk vinden om mijn quiltavonturen
op deze manier te volgen.



Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

2023 loopt ten einde

Quilts van mijzelf

De eerste 3 maanden van 2024